فعالان صنعت گردشگری زنجان تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و با حضور مقامات استانی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان، از فعالان صنعت گردشگری استان در زنجان تجلیل شد. 

به‌گزارش میراث آریا، شامگاه پنج‌شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری با حضور مقامات استانی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان، از فعالان صنعت گردشگری استان در مجتمع گردشگری دلنوازان زنجان تجلیل شد. 

مرتضی شهامی اظهارکرد: حوزه گردشگری یکی از بخش‌های آینده دار برای کل کشور است و تقویت زیر ساخت ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و اجرای برنامه‌های صحیح و عملی در حوزه جذب گردشگر می‌تواند به شکوفایی حوزه توریسم کمک کند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری زنجان افزود: این حوزه بسیار گسترده و توسعه یافته است. توسعه صنعت گردشگری به وسیله ایجاد انگیزه و بررسی راه‌های تقویت مشارکت مردم در این توسعه، برای این صنعت امری حیاتی است

او گفت: در صنایعی مانند تولید خودرو، مواد غذایی و غیره همه چیز به صورت متداوم در حال تغییر است و هر روز به بهترین نحو جایگزین می‌شوند. در حوزه گردشگری زمینه‌های متنوع زیادی را داریم که هرکس می‌تواند سهم خودش را از این عرصه داشته باشد. 

داریوش نادری در این مراسم گفت: شعار امسال روز جهانی جهانگردی «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است امروزه گردشگری و صنعت گردشگری منبع درآمد بسیاری از کشورها محسوب می‌شود و بسیاری از آن‌ها از این منبع درآمد برای ایجاد اشتغال، رشد بخش خصوصی و حرکت در مسیر توسعه اقتصادی استفاده می‌کنند. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: گردشگری بخشی بسیار مهم در فرهنگ است. آموزش جامعه، زیرساخت مسائل مهم انسانی است، ولی گردشگری یک فضای بسیار خوب برای اقتصاد کشور است. 

او گفت: طبق برنامه ریزی‌ها امسال برنامه‌های متنوعی با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری برای این روز و هفته گردشگری در سطح استان در نظر گرفته شده است که اجرا خواهد شد. 

داود آبیان در این مراسم گفت: با اشاره به روند روبه رشد صنعت گردشگری در استان، افزود: خوشبختانه رویدادها و جشنواره‌های زیادی در استان برگزار شده است و هم اکنون ۲۲ رویداد زنجان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است و این موضوع بیانگر برند بودن استان زنجان در برگزاری جشنواره‌ها است. 

معاون گردشگری استان زنجان افزود: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تقویت زیرساخت‌های گردشگری در جای جای استان، تشکیل دوره‌های مختلف آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان رشته گردشگری، برگزاری دوره آموزشی برای فعالان گردشگر، حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم. 

ویژه برنامه‌های روز جهانی جهان‌گردی و هفته گردشگری که با شعار «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است، از ۵ مهرماه آغاز و تا پایان روز ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700552
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha